vrijdag 30 mei 2014

Het voetbalseizoen is begonnen..

Voetbal hier in New Zealand wordt gespeeld op High School. Het is een sport wat in de winter wordt gespeeld. De jongens worden na een trial ingedeeld in teams en spelen dan in een poule tegen andere teams van een High School. Kevin speelt inmiddels "senior", dat is zeg maar de "bovenbouw", dus year 11, year 12 en year 13 studenten. Quinn speelt nog in een "junior" team, onderbouw. De seniors spelen om 9 uur in de ochtend, de juniors om 10:30. Het is nog even puzzelen want wie brengt wie naar voetbal toe. Als we gasten hebben in onze B&B, dan blijf ik thuis en rijdt Peter zich suf.. Maar Peter zit bijna met zijn nachtdiensten in het weekend, dus ik ben benieuwd of het mij gaat lukken. Afgelopen zaterdag ging ik met Kevin mee naar Lindisfarne in Hastings, een private High School. Kevin speelt samen met zijn buurjongen Luuk in hetzelfde team. We kwamen ook een andere buurvrouw en buurman tegen, hun zoon speelde in het team van Lindisfarne. Ik was goed gekleed vertrokken, ik dacht dat het aardig koud zou worden, maar we stonden te puffen op het veld. De lucht was ook prachtig!

Geen opmerkingen: