zaterdag 19 februari 2011

Art Deco Weekend... (deel 2)

Afgelopen donderdag en vrijdag ben ik nog even met mijn ouders op pad gegaan. Voor ditjes en datjes. We zijn naar Hastings gereden en hebben even gewandeld door de winkelstraten. Die zien er momenteel prachtig uit. Elke winkel heeft een overkapping aan de voorkant. En aan de overkapping hangt over de gehele straat om de meter een hangplant, prachtig in bloei.

Vrijdag zag je al in de stad dat Art Deco was begonnen. De oldtimers rijden af en aan. De gemeente zag ik druk bezig en alles ziet er tip top uit. Het weer werkt zelfs mee, ondanks dat de voorspellingen voornamelijk bewolkt waren, hebben zowel op vrijdag als zaterdag prachtig weer. Vrijdagavond zijn mijn ouders na het eten naar de stad gelopen en hebben genoten van alle mensen die verkleed liepen. Ook stonden er vele oldtimers bij de Sound Shell geparkeerd. Rond half 8 begon de vliegshow boven de stad met 5 kleine vliegtuigjes. Quinn en ik zijn naar boven (Bluff Hill Look Out Point) gerend en konden ze prachtig zien.

Vanochtend zijn we verkleed en al met zijn allen naar de stad gelopen. De wegen zijn inmiddels afgezet voor normaal verkeer. Alleen oldtimers mogen nu in de binnenstad rijden. En zoveel mensen die verkleed op pad zijn gegaan, het is echt mooi om te zien. Rond half 1 begon er een ceremonie op Sound Shell, maar tegelijkertijd reden ook de oldtimers door te stad en eindigenden op Marine Parade (de straat bij Sound Shell). Daar parkeerden ze ook. Quinn had een oude fototoestel meegenomen en daar heeft Peter nog even vlug een rolletje voor gekocht. Ik ben erg benieuwd hoe de foto's geworden zijn!

We hebben lekker door de stad geslenterd, wat geluncht en later op de middag weer naar huis gelopen. Morgen nog een dag...

Geen opmerkingen: