vrijdag 2 september 2011

Welkom Thuis (deel 1)

Het is alweer vrijdag dat ik dit berichtje schrijf, we zijn alweer bijna een week in New Zealand! We hebben 6 fantastische weken Nederland achter de rug. Alleen vonden we het weer wat tegen vallen. Ik zal de komende tijd proberen nog wat meer foto's en verslagen van de afgelopen periode te plaatsen. Maar ik begin even met de terugreis!

Donderdag 25 augustus 2011 zijn we allemaal vroeg op. De koffers hebben we de avond ervoor al ingepakt en gewogen. Het was nog een aardig gepuzzel. We kwamen met 4 personen naar New Zealand met 54 kilo bagage. En we vertrokken met 3 personen met 60 kilo bagage. Peter had zelf al 20 kilo bagage mee terug genomen. Gelukkig hadden we nog een koffer erbij gekocht en mochten we een koffer lenen van mijn (kitty) moeder. Toch hadden we nog teveel mee en heb ik weer wat spullen eruit gehaald en achtergelaten. Ook nog even wat meer kleding aan onderweg en het ging lukken. Kevin en Quinn hadden ook nog een trolley als handbage en die werd bij vertrek gewogen. Ze mochten maximaal 7 kilo wegen en dat lukte net. Pfffff....

We reden rond half 7 weg vanuit Wervershoof. Rond kwart over 8 stonden we bij de incheck balie en hebben wij ingecheckt. Dat ging reuze snel, want er waren nog niet veel mensen. De jongens renden ondertussen al naar boven naar het restaurant waar Opa Bertus en Oma Digna al aan de koffie zaten. Na het inchecken gingen ook wij (Kitty en Opa en Oma Bruin) naar boven voor een heerlijk kopje koffie. Even later kwamen Sandra, Eshter, Bette en Karel ook aan. We hebben even gezellig zitten koffiedrinken. Toen werd het tijd om afscheid te nemen en liepen we richting de paspoortcontrole.

Na de paspoortcontrole hadden we nog even tijd om te shoppen. Ik heb nog even wat drop voor Peter gekocht en een National Geographic voor de jongens. Daarna is het wachten bij de gate totdat je erin mag. Er volgt dan nog een bagage controle. Dit keer moesten ook mijn bergschoenen uit.

De eerste vlucht van Amsterdam naar Singapore verliep prima. Quinn was helaas zijn koptelefoon verloren, maar gelukkig konden we samen doen. We hebben namelijk een speciaal adaptortje aangeschaft zodat we in het vliegtuig onze eigen koptelefoontjes kunnen gebruiken. Dat zorgt ervoor dat je minder vliegtuig geluid en meer filmgeluid hoort en dat is wel zo fijn.

De jongens kregen steeds eerst hun maaltijd geserveerd en later pas ik. Het eten was prima en tussendoor hebben we allemaal wel wat geslapen. De 13 uur vlogen om..

Daarna even onze benen strekken op Singapore. Er was niet al te veel tijd tussen de vluchten en Singapore is best groot. We hadden onze tijd hard nodig om van Terminal 2 naar Terminal 3 te gaan met een klein treintje. Voor we het wisten konden we alweer in het volgende vliegtuig. Deze vlucht (nog geen 10 uur) verliep zeer snel. We sliepen door alle maaltijden heen!

En toen was het half 11 en landden we in Auckland. Bij aankomst ga je eerst door paspoort controle, dan bagage ophalen en dan nog door de "biosecurity" die controleert of je geen verboden artikelen het land inneemt, je bagage wordt ook weer gescand. Alles verliep prima en daarna heb ik het hotel gebeld zodat de taxi ons kon ophalen.

Het duurde wel even voordat het taxibusje kwam en toen hij kwam gingen we de bagage in de aanhanger inladen. Daarna wilden we instappen maar bleek het busje al vol te zitten met een groep chinezen. Dat was wel even jammer. We hebben de bagage er weer uitgehaald en gingen wachten op het volgende busje.

In het hotel hebben we heerlijk gedouched, lekker warme chocomelk gemaakt en daarna gingen we slapen. We werden allemaal vroeg wakker en zaten rond 6 uur al aan ons ontbijt. Rond half 9 gingen we met weer een taxibusje naar het vliegveld. Daar checkten we zelf onze bagage in en printen zelf onze boarding passen. Onze vlucht zou om 10:30 gaan. Om kwart voor 10 zagen we al staan "delayed" en tegen kwart over 10 stond er "canceled". We hebben het toen nog even nagecheckt, maar de medewerkster zei toch echt dat de vlucht nog zou komen. Even later werd er omgeroepen dat onze vlucht echt was gecanceld en dat onze bagage van de band moest worden opgehaald. Ik rende vervolgens vlug naar de incheck balie, ondertussen gingen de jongens de koffers van de band afhalen. Tegen de tijd dat ik aan de beurt was, kwamen de jongens net met de koffers aan en konden we onze vlucht omboeken naar half 3 in de middag. We kregen ter compensatie allemaal een waardebon van 6 dollar. Het vliegtuig vloog niet vanwege een technisch mankement...

We hebben van de waardebonnen een heerlijke lunch besteld. Daarna waren de jongens nog tijden zoet met het inkleuren van hoofdjes in de telegraaf. Daarna gingen we lekker buiten in het zonnetje zitten. Heel langzaam verstreek de tijd...

Om half 3 vlogen we naar Napier en om half 4 landde we in Napier en konden we direct Peter en Anita knuffelen op het vliegveld. Anita had nog heel lief een bos bloemen voor ons meegenomen. Toen konden we eindelijk met onze auto naar huis rijden. We waren blij weer thuis te zijn en onze hond Pepper te begroeten.