zondag 21 oktober 2012

Wellington

Begin oktober zijn we met zijn viertjes naar Wellington gereden. Het werd tijd om onze paspoorten te vernieuwen. Op de heenreis gingen we via Masterton naar Wellington, deze route hadden we nog niet eerder gereden. We kwamen halverwege langs "Pukaha Mount Bruce", een vogelpark. Klik hier om de website van het vogelpark te bezoeken. Hier hebben we geluncht, het park bezocht en een fikse wandeling naar een prachtig uitkijkpunt gemaakt.

We hebben hier ook een witte Kiwi gezien, behoorlijk zeldzaam. De foto was niet gelukt, omdat het te donker was en we de flits niet mochten gebruiken. Ook hebben we een Tuatara gezien. Ze worden ook wel de "levende fossielen" genoemd en hebben ook geleefd in de tijd van de dinosaurussen.

Na het park zijn we doorgereden naar Wellington waar we in een van de buitenwijken een Bed & Breakfast hadden geboekt. 's Avonds heerlijk gegeten bij een Indiaas restaurant. De volgende morgen vroeg op pad. Eerst pasfoto's gemaakt in een fotozaak speciaal door de Nederlandse Ambassade aangewezen. Terwijl de foto's werden ontwikkelt zijn we even doorgelopen over Lambton Quay en bij Starbucks een heerlijk kopje koffie gedronken! Daarna door naar de Nederlandse Ambassade, eerst even langs de fotozaak om de pasfoto's op te halen. We kwamen precies om 10 uur bij de Ambassade aan. Van te voren hadden we via internet 4 afspraken gemaakt. En een voor een hebben we het formulier (ook van te voren ingevuld en geprint) laten controleren, werd er van ieder van ons een vingerafdruk afgenomen en de pasfoto's ingenomen. Precies om 11 uur waren we klaar.

Wij zijn langs het water terug naar de auto gelopen:

Vervolgens naar Weta Cave gereden. Weta Cave is een museum bij Weta Ltd. Bij Weta worden de speciale effecten van vele films gemaakt, waaronder Lord of the Rings, King Kong, Tin Tin, District 9, etc. We hebben ook nog even een informatie film bekeken. Dat is erg leuk, want dan kun je zien hoe ze werken in dit bedrijf.

Daarna zijn we een stukje langs de kust gaan rijden en kwamen we bij Scorching Bay uit. Hier hebben wij bij het beroemde Cocolate Fish Cafe geluncht.

De volgende dag zijn we op visite gegaan bij Git en Dick in Paraparaumu. Git en ik hebben nog een wandeling gemaakt naar het strand, heerlijk! En verder even lekker bijgekletst.