vrijdag 1 februari 2013

We gaan op pad... (deel 2)

Het vorige bericht was ik zomaar gestopt omdat we thee gingen drinken op ons terras, daarna was ik vergeten het verslag verder af te maken.... Dus hier het vervolg:

Zoals ik in het vorige bericht al schreef, wandelden mam en ik in de ochtend naar de bakker. We wandelenden stevig door en kwamen dan bij de Botanical Gardens uit. Steeds namen we een andere route in het park. Daarna liepen we dan terug langs het meer en de winkelstraten.

Op maandag zijn we met "The Lady of the Lake" een stoomboot genaamd "Earnslaw" over het meer bij Queenstown gevaren. Het was pracrhtig weer en de tocht was zo'n 10 km varen naar de andere kant van het meer Wakatipu. De Earnslaw is een prachtig overblijfsel van de mijnbouwtijd, toen ze deze boten nog gebruikten voor het vervoer over het water. Sinds 1912 in gebruik en de boot wordt op kolen gestookt. De boot vaart naar Walter Peak High Country Farm. Hieronder een filmpje van de boottocht en Walter Peak High Country Fram.

Elke avond (na even te rusten in ons hotel) gingen we weer op pad om een restaurantje uit te zoeken. Queenstown is behoorlijk toeristisch en er zijn leuke straatjes met terrasjes. We hebben steeds wat anders gegeten, Indiaas, Mexicaans en nog wat andere restaurants.

Op dinsdag zijn we met de bus naar Arrowtown gegaan. Dit plaatsje ligt 20km van Queenstown af aan de rand van de heuvels/bergen. Dit was vroeger een goudmijnstad en is een van de weinige steden die nog niet erg veranderd is in de loop van de tijd. Het is prachtig om nog de oude gebouwen te zien, wij hebben het museum bezocht. En langs de rivier konden we de overblijfselen van enkele huisjes van de chinezen zien, die naar Arrowtown waren gekomen om goud te zoeken. Het was wederom een prachtige warme dag en we hebben heerlijk op terrasjes wat gedronken en gegeten. Hieronder een filmpje van het prachtige plaatsje:

Op woensdagmorgen vlogen we alweer terug naar Napier!

irene zei

Wauw.... Prachtig allemaal weer, geniet ervan met elkaar.... grtz vanaf een hele koude dijk

Annie&Ben zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.

Dit roept veel goede herinneringen op van al bijna 10 jaar geleden. We hebben met dezelfde boot de tocht gemaakt naar de schapenfarm. Leuk zo'n blog.