zondag 24 maart 2013

Feijoa, eerste oogstdag 2013

Hallo allemaal,

Nog altijd genieten we van heerlijk zomers weer. We merken al wel dat de zon lager staat en van baan veranderd. Dat betekent bijvoorbeeld dat mijn wasgoed, die ik aan een wasrek in de achtertuin (bij de veranda) heb hangen, nu in de ochtend geen zon meer heeft. We hebben een grote tuin, dus nu verander ik met draagbare wasrekjes mijn wasgoed van zonnig plekje naar zonnig plekje..

Vanmiddag maar even onder de Feijoa struik gekeken, want Peter had vorige week al wat Feijoa's voor mij meegenomen uit onze tuin. En voila hier is mijn eerste oogst van 24 Maart 2013:

Wat een prachtige oogst! Ze zien er ook heerlijk uit. Dat wordt smullen. Als ik elke dag zo'n oogst heb, dan wordt het tijd dat ik eens op zoek ga naar wat recepten voor bijvoorbeeld Feijoajam. Ik houd het nu eerst even bij lekker eten..

Verder gaat hier alles goed, nou ja... Peter, ik, Kevin en Quinn zijn vorige week allemaal ziek geweest. Het was een soort norovirus, zeer agressief. Het bezorgde ons de nodige ongemakken, we hebben bijna allemaal wel een dagje op bed gelegen (behalve Quinn) en onze magen waren nog dagen van de rel.. Sanne en Lars hebben (tot nu toe) nog geen last gehad.

Sanne en Lars zijn vrijdagmorgen vertrokken met een tentje richting Taupo. Als alles goed gaat hebben ze na de paasdagen werk en dat zal voor minstens 4 weken zijn, dus nu hadden ze nog tijd om even lekker te genieten.

Groeten van ons allemaal!

Geen opmerkingen: