zondag 21 juli 2013

Nieuw Zeeland opgeschrikt door serie van aardbevingen

Vanmiddag 17:14:24 zaten we met zijn viertjes te genieten van ons avondeten. Toen Peter dacht, die avondiensten vallen me toch wel zwaar, want ik voel me wat draaierig en vreemd in mijn maag. Maar tegelijk zei Kevin, voel je het ook pap? En toen voelden we het allemaal, onze stoelen trilden. We zijn toen toch maar voor de zekerheid naar buiten gegaan, inclusief onze hond Pepper. Daar leken we het nog te voelen. Toen we weer binnen kwamen, zag ik dat het water in ons zwembad aan het klotsen was. Dat was wel een erg vreemde gewaarwording. En ook de lampen in de woonkamer (die hangen aan lange draadjes) wiebelden heen en weer. Internet gaf aan dat er een aardbeving was van 4.4 op de schaal van Richter. Hij was 5 km diep, 15 km North of Hunterville (op het Noorder Eiland). We hadden eerder vandaag al gelezen dat er vele aardbevingen waren bij Wellington en omgeving. Maar dit was dus degene die we voelden. Even later was ik gezellig met Iris en Theo aan het skypen (die wonen in Tauranga) en toen las Theo dat er een aardbeving was van 6.5. Een link naar de laatste aardbevingen, zie je in de rechter kolom van ons weblog. Ik heb ook een filmpje gemaakt van ons klotsende zwembad, ik zal kijken of ik die ook kan laten zien...

Geen opmerkingen: